احسان مـی‌خواهد به منظور اولین بار روزه بگیرد. احسان در شبکه نهال او متوجه مـی‌شود کـه خانۀ روبه‌رو، احسان در شبکه نهال استودیوی برنامۀ «سر سفرۀ خدا» است، بعد به استودیو آمده و در اجرای برنامـه با مجری همکاری مـی‌کند.

آنـها مـیهمانان مختلفی را دعوت کرده و گفتگوی دوستانـه‌ای با آنـها بر سر سفرۀ سحری انجام مـی‌دهند. احسان در شبکه نهال روزهای بلند و گرم، روزه گرفتن را به منظور آدم‌بزرگ‌ها هم سخت مـی‌کند، بعد خانم‌ها و آقا پسرهایی کـه برای اولین بار روزه مـی‌گیرند، مـهمان ویژه و عزیزكرده درون ماه مـیهمانی خدا محسوب مـی‌شوند.
در این برنامۀ زندۀ ویژۀ سحرهای ماه مبارك رمضان «حامد مدرس» بـه عنوان مجری و «احسان مـهدی» بـه عنوان بازیگر ایفای نقش مـی‌کنند. برنامۀ «سر سفرۀ خدا» (ویژه روزه اولی‌ها) درون گروه كودك شبكه كودك و نوجوان، كانال نـهال تولید شده است. آیتم خداحافظ، كليپ يا رب، سلام بـه امام رضا، آيتم فانوس، دعای روز، آیتم خوش بـه حال ما و كليپ امام زمان بـه همراه پخش تلاوتی چند از کلام الله مجید و اذان صبح بـه افق تهران، آیتم‌های ویژۀ این برنامـه هستند. تیتراژ آغازین برنامـه کـه برای بزرگسالان یـادآور خاطرات کودکی آنـهاست بازخوانی آهنگ زیبای مرغ سحر است. درون آیتم خداحافظ، بچه‌ها هر روز با یک صفت بد خود خداحافظی مـی‌کنند و ما هم سعی مـی‌کنیم همگام با آنـها از صفات بدمان خداحافظی کرده که تا در ماه مبارک رمضان پاک و مطهر شویم. درون بخش فانوس، آقای «رضا فیـاضی» به منظور ما قصه‌هایی درون رابطه با انبیـاء و اولیـاء خدا مـی‌خواند و ما را با زندگی آنـها آشنا مـی‌کند. درون آیتم دعای روز، دعای مربوط بـه آن روز ماه مبارک رمضان با یک ترجمۀ ساده و روان توسط کودکان خوانده مـی‌شود. آیتم خوش بـه حال ما، از زبان کودکان روزه اولی هست که احساس خود را از اینکه مـی‌توانند درون مـیهمانی خدا شرکت کنند بیـان مـی‌کنند. درون بخشی دیگر بـه نام خوشمزه مردم خاطرات روزه اولی خود را به منظور ما بازگو مـی‌کنند. کلیپ تیتراژ پایـانی این برنامـه نیز برگرفته از مناجات و دعای آل یـاسین هست که با یک ترجمۀ روان سروده شده است.
برای شرکت درون مسابقه سری جدید سر سفره خدا، کودکانی کـه صلوات خاصه امام رضا علیـه‌السلام و یـا سوره قدر را حفظ کرده‌اند مـی‌توانند با کمک پدر و مادرشان از خود فیلمـی تهیـه کرده و به همراه مشخصات خود: احسان در شبکه نهال نام و نام خانوادگی، نام شـهرِ محل زندگی و سن خود بـه کانال سروش شبکه نـهال ارسال کنند.

مـهلت ارسال این ویدئو که تا روز آخر ماه مبارک رمضان هست و ویدئوهایی کـه بعد از ساعت 24 پنجشنبه ارسال شوند درون قرعه‌کشی شرکت داده نمـی‌شوند.




[سر سفره خدا - nahaltv.ir احسان در شبکه نهال]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 08 Jul 2018 04:49:00 +0000